Employer Branding

top-left
top-right
bottom-right

Employer Branding

Employer Branding -työ auttaa saavuttamaan liiketoimintatavoitteet

Työnantajamielikuvan rakentaminen eli Employer Branding -työ on suunnitelmallinen prosessi, jonka tavoitteet, työvaiheet ja mittarit nousevat liiketoimintastrategiasta. Päämääränä on varmistaa, että yritys houkuttaa tarvitsemiaan osaajia.

Tänään ja tulevaisuudessa menestyvät ne yritykset, joilla on strategiaansa sopivimmat ja sitoutuneimmat osaajat.

Yrityksesi on siis osattava kertoa itsestään työnantajana ja huolehdittava, että osaajat sitoutuvat organisaatioosi rekrytointiprosessin aikana ja sen jälkeen.

Employer Branding -työ on pitkälti perusasioiden kuntoon laittamista liiketoimintaa tukevalla tavalla. Alempaa löydät esimerkkejä siitä, kuinka voimme sinua auttaa.

 

Employer Branding -suunnitelma etenee strategiasta osaamistarpeisiin

Employer Branding -suunnitelman taustalla on nykytila-analyysi. Kun tiedämme, millainen mutu-tuntuma ihmisillä on yrityksestäsi, voimme asettaa tavoitteet, tehdä suunnitelman, miettiä mittarit ja jalkauttaa suunnitelman.

Yrityksen strategia määrittelee osaamistarpeet. Sen pohjalta voimme miettiä, mistä löydämme oikeat osaajat, kuinka houkuttelemme heitä ja miten saamme pidettyä heistä kiinni.

Employer Branding -työ on yrityksesi tarpeisiin räätälöityä sekä sisällön, toteutustavan että työmäärän suhteen. Alla olevat kokonaisuudet ovat siis suuntaa antavia esimerkkejä siitä, millaista yhteistyömme voisi olla.

 

Sparrikumppani – Määrittele kärkesi

HR-konsulttimme on sparrikumppanisi, kun haluat päästä liikkeelle tekemisessä: kasvattaa Employer Branding ‑ymmärrystä, kartoittaa fokusalueet ja priorisoida.

 

Kohderyhmämäärittely – Tee täsmätyötä

Kohderyhmien määrittely varmistaa, että toimenpidesuunnitelma on suunnattu ihmisille, joiden osaaminen on liiketoimintatavoitteiden kannalta oleellista. Kohderyhmämäärittely on samalla oiva tapa lisätä ymmärrystä Employer Branding -työn merkityksestä.

 

Toimenpidesuunnitelma – Nykyhetkestä tavoitteisiin

Employer Branding ‑toimenpidesuunnitelma piirtää tiekartan nykytilanteesta tavoitteisiin: mitä on tehty, mihin pitää päästä ja mitä toimenpiteitä se vaatii? Selkeiden steppien ansiosta suurikin suunnitelma on realistinen.

 

Mittarien asetus – Vaikuttavuutta datalla

Tavoitteille relevanttien mittareiden määrittely mahdollistaa työn vaikuttavuuden seurannan ja prosessin kehittämisen datan avulla. Mittaristo auttaa näkemään sijoitetun ajan, resurssin ja rahan vaikuttavuuden.

 

EVP-määrittely – Löydä työnantajaidentiteettisi

EVP tulee sanoista Employer Value Proposition eli työnantajalupaus. Nykyisten ja tulevien toimenpiteiden peilaaminen lupaukseen tekee Employer Branding -työstä johdonmukaista.

 

Rekrytointiprosessi ja hakijakokemus – Laatua läpi linjan

Huippuunsa hiottu rekrytointiprosessi varmistaa parhaiden hakijoiden löytymisen, kokemukseensa tyytyväiset sanansaattajat ja sitoutuneet työntekijät. Hyödynnämme työssä palvelumuotoilun keinoja.

 

Talent Acquisition – Ole proaktiivinen

Talent Acquisition -työllä rakennat potentiaalisten kandidaattien hakijapolun kuntoon. Oppilaitoisyhteistyö, työntekijälähettiläsohjelma, talent communityt ja social selling ovat hyviä keinoja olla itse askeleen edellä rekrytointitarpeita.

 

Wise Consulting saa Employer Branding -työn elämään

Me uskomme, että konkretia on tehokkainta strategiaa. Siksi HR-konsulttimme käärivät hihansa ja saavat sovitut asiat näkymään arjessa.

Ketteryys, käytännönläheisyys ja tuloksellisuus ovat erottamaton osa toimintatapaamme.

Olemme ylpeitä laajasta osaamisestamme, laadukkaista prosesseistamme ja ainutlaatuisesta verkostostamme. Haluamme aidosti olla yrityksesi kumppani ja auttaa sinua kehittämään ihmiskeskeisiä HR-toimintoja.

Sydämemme sykkii kasvulle sen kaikissa merkityksissä!

 

hanna_s

Haluaisitko kuulla lisää?

Poimintoja sinulle

Wise Paper

HR-kysely 2020 | Mitä Suomen ja Ruotsin HR-kentälle kuuluu?

Halusimme Wise Consultigilla selvittä, miten pandemia on vaikuttanut organisaatioihin, HR:n työn ja johtamisen prioriteetteihin. Mitä...
Lataa raportti
Blogi

Yhteistoiminta osana päivittäistä työarkea

Yhteistoimintaneuvottelut resonoi suomalaisille lähes poikkeuksetta negatiiviseen sävyyn. Aina, kun ”yt” nousee esille puheessa tai tekstissä,...
Lue lisää
Wise Video

Wise Video | Matkalla kohti tavoitteellista OKR-arkea | Case Enfuce

Keskustelemme tavoitteista ja etenkin OKR tavoiteasetanta työkalusta. Tavoitteet ohjaavat tekemistämme ja luovat sekä selkeyttä että...
Lataa webinaaritallenne
Blogi

Psykologinen turvallisuus vapauttaa aikaa luovuudelle ja oppimiselle!

Psykologisesti turvallisessa ympäristössä voi huoletta olla oma itsensä, esittää mielipiteitään ja ottaa vuorovaikutukseen liittyviä riskejä....
Lue lisää
Blogi

Optimoi oppiminen – luo ketterät oppimista tukevat käytännöt ja rakenteet

Koska sinä viimeksi opit jotain uutta? Mitä sinun tulisi muistaa, kun lähdet suunnittelemaan oppimista tukevia...
Lue lisää
Blogi

Työnantajakuvaan liittyvät termistöt, argh mikä suo! Let’s demystify! 

Ota haltuun työnantajakuvaan liittyvä termistö. Tässä kirjoituksessa pureudumme mitä nämä termit oikeastaan tarkoittavat. Toiselle se...
Lue lisää
Tapahtumat

Webinaari 8.4.2021 | #highimpactHR | osa 1

Me Wise:lla pääsemme työssämme tutustumaan erilaisten organisaatioiden HR-tekemiseen. Ensimmäisessä jaksossa tutustumme vahvasti kasvussa olevan Silo.AI:n...
Ilmoittaudu mukaan
Tapahtumat

Webinaari 22.4.2021 | #highimpactHR | osa 2

Me Wise:lla pääsemme työssämme tutustumaan erilaisten organisaatioiden HR-tekemiseen. Nyt me haluamme jakaa tässä kaksiosaisessa webinaarisarjassa...
Ilmoittaudu mukaan
Blogi

Strateginen henkilöstösuunnittelu on avain työnantajakuvatyöhön

Strateginen henkilöstösuunnittelu tekee tulevaisuuden osaajatarpeet näkyväksi. Tiedetään, millaista työvoimaa yritykseen tarvitaan, lyhyellä ja pitkällä tähtäimellä. 
Lue lisää

Ota yhteyttä

Heräsikö sinulle kysymyksiä palveluistamme tai työskentelytavoistamme? Ole rohkeasti yhteydessä meihin. Me haluamme aidosti olla avuksi.